Aktualności

Uwaga na oszustów!!!

Obserwujemy nasilający się trend w regionie w postaci próby podszywania się pod pracowników Banku.

Pracownik Banku dzwoniąc do Klienta:
NIGDY nie będzie prosił o podanie danych logowania i hasła do bankowości internetowej,
NIGDY nie będzie prosił o podanie pełnych danych dotyczących instrumentów płatniczych (np. karty płatniczej),
NIGDY nie będzie prosił o podanie danych autoryzacyjnych dotyczących transakcji, np. kodów SMS do zatwierdzenia operacji na rachunku,
NIGDY nie będzie prosił o instalację dodatkowej aplikacji na komputerze/telefonie klienta takich jak np. AnyDesk lub TeamViewer Quick Support.

Uważnie czytaj wszystkie wiadomości SMS przesłane z banku lub komunikaty autoryzacyjne w aplikacji mobilnej. Nie potwierdzaj operacji, których sam nie zlecasz albo których do końca nie rozumiesz!

Nigdy tego nie rób i nie instaluj żadnych aplikacji, do których namawia Cię osoba, która do Ciebie dzwoni! Jeśli to zrobisz, oszuści otrzymają nieuprawniony dostęp do Twojego komputera lub smartfonu.

Przestępcy próbują także maskować swoje numery telefonów i w tym celu wykorzystują narzędzia, dzięki którym użytkownikowi wyświetla się np. nazwa firmy lub instytucji. Rozmowy mogą trwać długo, przestępcy przełączają rozmowę do innych „konsultantów”, żeby stworzyć pozory prawdziwego kontaktu z bankiem.

Standardowy sposób postępowania oszustów jest następujący:
- przedstawiają się jako Pracownicy Banku lub działu bezpieczeństwa,
- informują np. o "zakażeniu" konta, podejrzanym przelewie, nieautoryzowanej transakcji, wzięciu kredytu w innym Banku, nadużyciach kartowych, itp.
- proszą o podanie danych osobowych i danych logowania,
- proszą o zainstalowanie dodatkowej aplikacji.

Jeśli nie jesteś pewien czy rozmawiasz z pracownikiem banku, rozłącz się i skontaktuj się ze swoim zaufanym Oddziałem naszego Banku.