Skip to main content
  • Kredyt w rachunku bieżącym

    Kredyt w rachunku bieżącym

    Przeznaczenie:

    Jest to kredyt krótkoterminowy przeznaczony na pokrycie bieżących zobowiązań Kredytobiorcy wynikających z prowadzenia działalności gospodarczej. Kredyt w rachunku rozliczeniowym bieżącym jest kredytem odnawialnym do kwoty ustalonego limitu w danym okresie i może być wykorzystany wielokrotnie, aż do wygaśnięcia umowy. 

    Podstawowe cechy kredytu obrotowego w rachunku bieżącym:

    • forma kredytu: kredyt w rachunku bieżącym,
    • przeznaczenie:  finansowanie bieżących potrzeb finansowych Klientów, wynikających z działalności gospodarczej,
    • kwota kredytu: ustalana indywidualnie z Bankiem,
    • okres kredytowania: do 12 miesięcy,
    • waluta: PLN,
    • spłata: z każdego wpływu na rachunek odnawiając przyznany limit o kwotę wpływu  odnawialny charakter kredytu - każda wpłata na rachunek powoduje, iż odnawia się on o spłaconą część i może być wykorzystywany wielokrotnie w okresie ważności umowy kredytu,
    • zabezpieczenie: ustalane indywidualnie z Bankiem.
    Kwota kredytu:
    • Wysokość przyznanego/udzielonego limitu jest uzależniona od zdolności kredytowej oraz od obrotów i sald na rachunku bieżącym.
    • Maksymalna wysokość kredytu w rachunku bieżącym nie powinna być wyższa niż 3-krotność średnich miesięcznych wpływów na rachunek Kredytobiorcy z ostatnich 12 miesięcy.
    Dodatkowo proponujemy wykupienie ubezpieczenia na życie i niezdolność do pracy zarobkowej wskutek nieszczęśliwego wypadku w Grupie Generali.

    Dlaczego warto?

    możliwość ustalania kwoty kredytu w oparciu o historię rachunku z innego banku
    elastyczne warunki funkcjonowania kredytu, spłacona kwota kredytu staje się ponowie dostępna
    możliwość odnowienia kredytu bez konieczności spłaty występującego w dniu zakończenia okresu kredytowania zadłużenia
    atrakcyjna cena kredytu - oprocentowanie kredytu naliczane od wykorzystanej kwoty kredytu
    automatyczna spłata z wpływów na rachunek

    Przydatne informacje

    Wymagane dokumenty

    Podstawą do udzielenia kredytu jest złożenie wniosku wraz ze wskazanymi przez Bank załącznikami. W zależności od formy prowadzonej działalności gospodarczej, będą to między innymi:

    • dokumenty stwierdzające status prawny oraz uprawniające do prowadzenia działalności gospodarczej, umowę spółki/statut,
    • REGON,
    • NIP,
    • koncesje, zezwolenia, o ile są wymagane,
    • zaświadczenie z US oraz ZUS lub oświadczenie wnioskodawcy o nie zaleganiu z płatnościami wobec tych instytucji,
    • zaświadczenie o średnio-miesięcznych wpływach na rachunek bieżący - w przypadku klienta posiadającego rachunek w innym banku,
    • oświadczenie o przychodach klienta, wg wzoru określonego przez Bank.
    Dla kogo?

    Bank może udzielić kredytu w rachunku rozliczeniowym bieżącym Kredytobiorcy:

    • będącemu stałym klientem Banku, tzn. posiadającemu w Banku rachunek bieżący i przeprowadzającemu rozliczenia przez ten rachunek,
    • nowemu klientowi w przypadku przejęcia do kompleksowej obsługi, który otworzy rachunek bieżący i zobowiązuje się do przeprowadzenia rozliczeń przez ten rachunek.
    • o dobrej, znanej Bankowi sytuacji ekonomiczno - finansowej,
    • posiadającemu zdolność kredytową,
    • rzetelnie i terminowo wywiązującemu się ze zobowiązań wobec Banku oraz wobec innych banków z którymi współpracował w ostatnim okresie.
    Znajdziesz nas też tutaj